Vipps til topps på fersk omdømmekåring

Vipps har overtatt førsteplassen fra Kiwi i YouGovs ferskeste omdømmekåring.


I rangeringen av høyest «Buzz» («positiv snakkis») for 2018 oppnår Vipps en score på 29,0, mens Kiwi må nøye seg med 28,1. På tredjeplass finner vi Finn.no, med en score på 24,0 poeng.

YouGov BrandIndex intervjuer hver dag et representativt utvalg på 100 personer, der personenes kjennskap og holdninger til ulike merkevarer blir kartlagt.

Ifølge YouGov er Rema 1000 den merkevaren som har størst framgang på «Buzz»-scoren fra 2017 til 2018.

Etter omdømmekrisen i forbindelse med «Bestevenn»-strategien havnet Rema på negativ score i 2017. Nå viser 2018-tallene at dagligvarekjempen har forbedret scoren med 16,6 poeng – til 14,9 poeng.

Post Author: tommy novik