Lanserer egen julebrus

Coca-Cola kaster seg inn på det særnorske julebrus-markedet, og lanserer nå en helt egen julebrus.

– Coca-Cola er for mange den originale julebrusen, men vi ønsker å tilby forbrukerne flere valgmuligheter. Julebrus har blitt en viktig førjulstradisjon for nordmenn, og nå syntes vi det var på høy tid å lage vår egen variant av den norske drikken. Coca-Cola i Norge har faktisk aldri kommet med så mange nye produkter og smaker som vi gjør i år, sier Karen Huffman, Country Manager for Coca-Cola Norge.

Ifølge en pressemelding hører det med til sjeldenhetene at den globale brusgiganten utvikler produkter som kun er beregnet på norske forbrukere, men dette er altså tilfellet denne gangen.

Coca-Cola opplyser at de har gjort grundig research på både farge og smak før de laget julebrusen «Julestemning».

– Da vi skulle lage en norsk julebrus startet vi med å smake oss gjennom de mest populære julebrustypene her til lands. Deretter utviklet vi vår helt egen variant av den brune julebrusen. Den har en særegen vaniljesmak som gjør at den skiller seg ut blant alle de andre alternativene, sier Huffman.

Den nye julebrusen blir å finne i utvalgte butikker framover, foreløpig på 1,25 liters flasker.